הקונצרט החגיגי מול חווית הלמידה

קונצרט הסיום! הכותרת החגיגית הזאת תופשת בימים אלה מקום ראשי בסדרי היום של מוסדות לימוד רבים. קונצרט זה אירוע חשוב. התלמיד מתכונן מספר חודשים ובאירוע הקונצרט מציג את המיטב שלו כנגן פרפורמר. הנגינה היא אמנות במה, לכן ההתנסות בהופעה מול קהל רחב של צוות המוסד, התלמידים הנוספים והוריהם, חשובה כי מאפשרת לתרגל קישורים בימתיים נחוצים.

קונצרטים חשובים כי נקבעים כיעד – מסמנים מראש תאריך, בו התלמיד אמור לנגן יצירות מסוימות. כך מטרת הלימוד ברורה יותר. הקונצרט הוא סוג של "מבחן" לא רק עבור התלמיד, אלא גם עבור המורה, מבחן שבו הקהל בוחן את "התוצאה" וזה חשוב למוטיבציה של שניהם – של התלמיד ושל המורה.

לשיעור פתוח יתרונות אחרים.

אתמול היה שיעור פתוח של נעמה. משפחתה – ההורים, הסבים והסבתות הגיעו לשמוע אותה מנגנת. זה היה אירוע ביתי נעים, נטול רשמיות ממוסדת. הדגשתי שוב בפני המשפחה המכובדת שהם הוזמנו לשיעור ולא לקונצרט ושזאת הזדמנות להתרשם מתהליך הלמידה שלנו. השיעור הפתוח, להבדיל מהקונצרט, מדגיש את הלמידה עצמה. עבור התלמיד, שיעור פתוח לא רק "מסביר" להורים ולבני המשפחה מה אנחנו עושים כאן. החלק של ההסבר הוא תמיד חלק קטן. שיעור כינור זאת חוויה. התלמיד רוצה לחלוק עם המשפחה את מה שהוא חווה בשיעורים. כך שהשיעורים הפתוחים שלנו הם הזמנה ללמוד ולחוות ביחד.

הצילומים המצורפים: מהקונצרט ביפו ומהשיעור בבית

   


לפוסט הבא »« לפוסט הקודם


© כל הזכויות שמורות למריה דינקין חרמוני 050-9066084 | עיצוב: Say  |  תיכנות: entry